Budi u toku sa najnovijim obaveštenjima na sajtu

Poštovani,
Odvojite par minuta i pomozite nam da unapredimo sadržaj na našem sajtu.
Želite li da učestvujete u anketi i pomognete u unapređenju?

Ističe rok za vozače kamiona i autobusa – kartice i sertifikati

Ističe rok za vozače kamiona i autobusa – kartice i sertifikati
Postavljeno 22.12.2019. u 19:33
Autor: Dragan Romčević

NEZVANIČNO SAZNAJEMO DA JE ROK JE PRODUŽEN, ALI NE ZNAMO ŠTA TO ZNAČI U PRAKSI.

U AMSS I ABS NAM JE REČENO DA NEMA NIKAKVIH PROMENA. ČEKAMO ODGOVOR IZ MUP-a, POŠTO JE POLICIJA NADLEŽNA ZA KONTROLU.

Profesionalni vozači autobusa, putničkih kombija i kamiona imaju rok do kraja godine da uzmu kvalifikacione kartice i sertifikate, pošto bez njih od 1. januara 2020. godine neće moći da prevoze teret ili putnike.

Svi vozači koji imaju neku od kategorija C, C1, D, D1, CE, C1E, DE ili D1E ili će je dobiti najkasnije do 29. decembra 2019. godine oslobođeni su pohađanja obuke i polaganja ispita za dobijanje početne kvalifikacije, odnosno sertifikata i kartice. Oni koji nakon toga dobiju neku od ovih kategorija, moraće da idu na obuku i polažu.

Informacije po pitanju rokova smo preuzeli sa sajta Agencije za bezbednost saobraćaja: http://www.abs.gov.rs/sr/vozaci/profesionalni-vozaci-421/o-profesionalnim-vozacima/sta-je-pocetna-kvalifikacija

Sertifikat i kartica – šta su i čemu služe?

Pun zvaničan naziv je:

  • sertifikat o stručnoj kompetentnosti
  • kvalifikaciona kartica vozača

Mora da ih ima svaki vozač kome je upravljanje vozilom ili skupom vozila kategorija C, C1, D, D1, CE, C1E, DE ili D1E osnovno zanimanje. 

Sertifikatom o stručnoj kompetentnosti potvrđuje se početna kvalifikacija za prevoz tereta, odnosno putnika. Nema rok važenja.

Kvalifikaciona kartica vozača je međunarodni dokument. Podaci su dvojezični - na srpskom (ćirilično pismo) i engleskom jeziku. Kao lični dokument  glasi na ime vozača. Vozač mora uvek da nosi sa sobom kada profesionalno vozi kamion ili autobus.

Kada je počelo izdavanje kvalifikacionih kartica i sertifikata?

Počelo je 31. januara 2019. godine.

Međutim, procenjuje se da je do avgusta ove godine od ukupno 70.000 aktivnih vozača samo 5.000-6.000 njih uzelo sertifikate i kartice. Nije nam poznato kakvo je trenutno stanje.

Ko plaća sertifikat i karticu?

Uglavnom plaćaju vozači, mada ponekad plaćaju i firme u kojima su zaposleni. Mnoge firme nisu zainteresovane da pokriju ovaj trošak, pošto vozači često menjaju firme ili odlaze u inostranstvo.

Naime, sertifikat je vezan isključivo za vozača. To je praktično njegov dokument.

Koliko koštaju sertifikat i kartica?

Ukupno 6.080 dinara plus provizija za uplatnice.

Gde se izdaju kvalifikacione kartice i sertifikati?

Izdaju se u AMSS. Zahtev podnosi vozač lično, u jednoj od ovlašćenih AMSS ekspozitura, u kojima se može odmah izvršiti i plaćanje.

Više informacija, potrebna dokumenta, spisak AMSS ekspozitura, uputstvo za popunjavanje uplatnica i zahteva možete da vidite klikom na ovaj link.

Sertifikat i karticu vozač preuzima lično u ekspozituri u kojoj je i podneo zahtev.

Kako piše na sajtu Auto-moto saveza Srbije (www.amss.org.rs):

„Izuzetno, u slučaju da vozač nije u mogućnosti lično da preda zahtev/preuzme sertifikat/karticu ovaj se postupak može sprovesti:

  • vozač može ovlastiti fizičko lice, da u ime vozača preda zahtev odnosno preuzme sertifikat i karticu, pri čemu ovlašćenje mora da bude overeno od strane nadležnog organa za overu;
  • pravno lice (poslodavac) u kojem je vozač zaposlen može ovlastiti zaposleno lice iz pravnog lica, da u ime vozača preda zahtev odnosno preuzme sertifikat i karticu. Ovlašćenje mora biti na memorandumu tog pravnog lica overeno potpisom i pečatom.

NAPOMENA: Obavezno je napomenuti u ovlašćenju da li se ovlašćenje odnosi samo za podnošenje zahteva ili i za preuzimanje sertifikata/kartice.

Zahtev se mora potpisati na licu mesta, pred službenikom koji preuzima zahtev, osim ako zahtev donosi ovlašćeno lice u ekspozituru. U tom slučaju vozač, pre predaje zahteva ovlašćenom licu, potpisuje zahtev prema uputstvu.

Uplatilac mora biti fizičko lice odnosno vozač koji podnosi zahtev. Izuzetno, u slučaju da kompanija želi da izvrši uplatu za svoje vozače potrebno je da pored dokaza o izvršenoj uplati (potvrda iz banke), dostavi i spisak svih vozača za koje je izvršena uplata, na memorandumu kompanije, overeno potpisom i pečatom“.

Vremenski rok za izdavanje sertifikata i kartica?

Rok je trideset dana. U praksi, to je obično 15 dana.

Da li je potrebno zameniti karticu prilikom dobijanja nove kategorije?

Da, potrebno je. Prilikom upisa nove kategorije u vozačkoj dozvoli potrebno je zameniti karticu kako bi se iste kategorije dodali i na karticu.

Šta je sa onima koji idu u školu za vozače?

Vozači sa školskom diplomom za obrazovni profil vozač motornih vozila biće oslobođeni pohađanja obuke i polaganja ispita.

Dodatna objašnjenja

Ukoliko imate dodatna pitanja, kao npr. u vezi procedure zamene i obnavljanja sertifikata/kartice, elektronskog podnošenja zahteva i slično, kliknite na ovaj link: http://www.abs.gov.rs/sr/vozaci/profesionalni-vozaci-421/sertifikati-i-kartice

Saveti na e-mail

Prijavi se na našu mejling listu. Prati preko mejla najnovije savete sa našeg sajta.

Komentara: 94
Pregleda: 38825
Ocena: 4
 

Dopadaju ti se saveti?
Prijavi se da ih dobijaš na e-mail.

Srđan

Cena za SERTIFIKAT I KVALIFIKACIONU KARTICU je oko 165000 dinara Obuka 23 dana od 08-14h-cena 143960 dinara(140 časova)ko ima IV stepen stručne spreme Polaganje 15000 dinara Kartica 6080 dinara Šta mislite da li je ovo ispravan način da se reši problam manjka vozača u Srbiji?

Odgovori

Ivo

Da li se može izvaditi sertifikat za c kategoriju bez obuke ako nisi ako nevozis profesionalno

Odgovori

Polovni Automobili

Da.

Branimir Mitrović

Ispravite tekst, gde piše da kartica i sertifikat nemaju rok važenja. Rok važnosti oba dokumenta je 5 god.

Odgovori

Zoran Bosiokovic

Danas 09.01.2020,predao sam u AMS jednu fotograriju 6.900rsd, fotokopije vozacke i licne karte, sluzbenica je popunjavala obrazac, sve za 10 min. A bice za mesec dana. AMD Pobeda Pozarevac.

Odgovori

Marko Petrovic

Da li ce biti produzenje roka za podnosenje zahteva koda 95? Nakon 29. decembra 2019.

Odgovori

Nebojsa

Hteo sam vas pitati ja sad trenutno polazen za c i e i cekam polaganje voznje sta sad trebam jos da uplatim i da opet idem na polaganje nerazumem

Odgovori

Polovni Automobili

Moraćete da idete na dodatnu obuku. Za sada ne znamo cenu, ni koliko će da traje.

Vlada

@Vladan Vladan..Vladane,kada vozac sedne u kamion,da bi nekom recimo ucinio uslugu..Policija zaustavi, trazi saobracajnu i ostale papire..U saobracajnoj pise ko je vlasnik vozila..Ako je firmino vozilo.bice jaoooj..Kako policija da poveruje,da je usluga u pitanju..Trazice ugovor o radu,koji ta osoba nema..A kome ce ta osoba da objasni da on nije profi vec eto,zeleo je da pomogne prijatelju..Kako i na osnovu cega?Nema sertifikat?Zna se ili kazna /za prevoznicku firmu drasticna/ i vozaca takodje,ili udaranje po dzepu za nauk..A to udaranje moze da bude bas,bas..Tvoj savet je pravilan,da sertifikat treba imati..Sto se tice prevoza za svoje potrebe..I tu treba voditi racuna,jer policija posebno vodi racuna o vrsti i kolicini robe,poreklu itd..Vrzino kolo u svakom slucaju...

Odgovori

Djole

Ako sam dobro protumačio ovo, ne ističe nikakav rok, nego će za profesionalce to da bude obaveza od 01.01.2020.? Ko ima položeno za C, D ili E, a ne koristi te kategorije, moći će i kasnije da se aktivira kao profesionalac uz vadjenje istih tih sertifikata i kartica. Jedino mi tako ima logike.

Odgovori

Stole

Radim u eu i imam polozen kod 95.Pre oko mesec dana sam dobio ponudu za posao u Srbiji.Nazvao amss,ABS...ne vazi mi kod,ne vazi strana vozacka.Moram izvaditi srb vozacku pa sa njom predati za karticu pa onda ponovo vaditi novu vozacku da bi se upisala kvalifikacija u istu...neka mene ovde gde sam.

Odgovori

Bojan

Odgovor za Vladu.Vidi druze ja ne prihvatam neregularnu voznju po cenu otkaza.A kako carinici policija i ostali uzimaju.Pa kako da ti to objasnim da bi shvatio svako ko je vozac zna o cemu pricam,a ti me pitas kako.Pocni da vozis medjunarodne ture pa ces znati.Nemoj pogresno da me shvatis

Odgovori

Vlada

@Bojan..Bojane brate..Radim sa vama i ostalima skoro svaki dan..Poznajem prevozna sredstva,psihologiju vozaca/svih kategorija/zakon o medjunarodnom saobracaju/vecinu propisa vezanu za medjun.saobracaj/,itd..E zato te i pitam,sto bi ti bilo sta dao car,i polic ako si ispravan?Niko ne moze da ti uzme na silu..pricam za nase carinike i polic..Carinici i policajci svih zemalja u okruzenju,zna se kakvi su,bez milosti..Zato sam i rekao da imate sliku ali ne i ton,dakle gledate i cutite,i glas ne pustate..Bugari,makedonci,Hrvati,Madjari,iz ociju uzimaju..I ne pitaju nista..I vi cutite..A ovde dreka na sav glas..

Dragan

Totalno neprofesionalni odnos od strane zaposljenih u AMSS u Smederevu ,niti se javljaju na telefon niti obradjuju zahteve istog dana kad odes na salter nego kad se sete da rade nesto ,evo vec mesec dana od predavanja zahteva a od kartice ni traga ni glasa,a sto je najgore nakon placanja ne daju racun a prave se blesavi.

Odgovori

dejan

to si upravu Dragane ljudi uvopste se ne javljaju na telefon u Smederevu a i na imel sam pokusao da posaljem poruku ali niko ne odgovara bito su ljudima uzeli novac bez ikavog parira da su ljudi predali svoja dokumeta strasno sta ljudi rade.

Aleksavod

Bando lopovska

Odgovori

Laza

Postovani, da li je 100% sigurno da vozaci koji imaju kamion za sopstvene potrebe tj. nije im osnovno zanimanje ne moraju vaditi karticu, jer kada sam kontaktirao AMSS odgovor je bio da ne znaju i ne mogu garantovati da ce moci upravljati, a takodje i saobracajac koga sam pitao potvrdio je da ce biti obavezno za sve ne vezano da li je tvoj ili da vozis za drugo lice. Znaci, pisace kazne svima od nove godine. Sve u sve svemu, na zapadu mozes slobodno voziti svoj kamion i niko te nece dirati, samo u Srbiji ne mozes bez kartice.

Odgovori

Polovni Automobili

Ovo je navedeno među izuzecima, tj. slučajevima kada vozači ne moraju da imaju kartice i sertifikate: "vozilima koja prevoze materijal ili opremu koju vozač koristi u svrhu obavljanja njegovog osnovnog zanimanja, pod uslovom da upravljanje vozilom nije osnovno zanimanje vozača". Ovo piše u Zakonu o bezbednosti saobraćaja u Članu 203, stav 1, tačka 7, što možete da pogledate na ovom linku: https://www.paragraf.rs/propisi/zakon_o_bezbednosti_saobracaja_na_putevima.html#

Milos Ilic

Mene zanima dali ce cena da ostane ista i dali ce morati da se polaze posle 29 a kategorije imam od 2004

Odgovori

Polovni Automobili

Ne znamo.

Miloš

Dali i posle 29 12 2019ostaje cena ista

Odgovori

Sasa

Imam b,c,e kategorije. Nisam profesionalni vozac ali me zanima da li ako ovo sada ne produzim ne mogu da nekad sednem i vozim auto sa prikolicom ili negde nesto da prevezem kamionom?

Odgovori

Polovni Automobili

Možete.

Milos

Jos jedna stavka za dranje ovog napacenog naroda od strane ove nesposobne vlasti

Odgovori

Erko

Da li je priznat certificat za eu??

Odgovori

Ljubisa

Da li sertifikat vazi u EU

Vladan

Sta se desava sa tehnicarima za drumski saobracaj,instruktorima voznje,vozacima motornih vozila sa tom diplomom,da li i oni moraju da vade sertifikat???

Odgovori

Polovni Automobili

Postoje izuzeci, određeni u Članu 203: - Vozač motornog vozila, odnosno skupa vozila, kome je upravljanje vozilom osnovno zanimanje, kada upravlja vozilom, odnosno skupom vozila kategorija C, C1, D, D1, CE, C1E, DE ili D1E, za obavljanje poslova profesionalnog vozača mora imati stečenu početnu kvalifikaciju, odnosno periodičnu obuku, osim ukoliko upravlja: 1) vojnim vozilima, vatrogasnim ili vozilima policije, 2) vozilima čija konstruktivna brzina ne prelazi 45 km/h, 3) vozilima koja se koriste u vanrednim situacijama ili akcijama spašavanja, 4) vozilima čije se karakteristike ispituju na putu u cilju tehničkog razvoja, popravke ili održavanja, kao i novih ili prepravljenih vozila koja još nisu puštena u saobraćaj, 5) vozilima koja se koriste za osposobljavanje kandidata za vozače ili za obuku za sticanje početne kvalifikacije, odnosno periodične obuke, 6) vozilima čija najveća dozvoljena masa ne prelazi 7,5 t, odnosno koja osim sedišta za vozača imaju više od 8, a najviše 16 sedišta i čija najveća dužina ne prelazi 8 m, kad obavlja prevoz za sopstvene potrebe, 7) vozilima koja prevoze materijal ili opremu koju vozač koristi u svrhu obavljanja njegovog osnovnog zanimanja, pod uslovom da upravljanje vozilom nije osnovno zanimanje vozača.

Vuk

Postovane kolegee, polozio sam pre skoro dva meseca. Predao sam za taj sertifikat koji je potreban, ali mi niko nije pominjao kvalifikacionu karticu. Da li se to misli na taho karticu ili je to neka sasvim druga kartica za koju moram da odem da predam naknadno jel to nisam uradio kada sam predavao za sertifikat ili kvalifikaciona kartica ide uz sertifikat?

Odgovori

dzordz

@Vuk nista licno, no shvatimo jednu stvar, nama i trebaju obrazovani vozaci profesionalci, ato i podrazumeva da znaju razliku izmedju kvalifikacione i taho kartice..,ako me razumes! a nadam se. moderan svet nam donosi nova tehnicko tehnoloska resenja, tako i posao vozaca je drugaciji nego nekad. znaci vozac mora da zna izraze,propise, zakone, procedure i sl. recimo i iz razloga da znas kako da korespondiras sa poslodavcom pa i policijom i saobracajnom inspekcijom specijalizovanom za javni prevoz tereta. moramo da shvatimo da polozen vozacki ispit za c d e kategoriju nije dovoljno za zanimanje vozaca profesionalca, takodje da shvatimo da "nasa " vozila ( i B kategorije) kao sto su sluzbena vozila opstinskih uprava,javnih preduzeca i sl ne mogu da voze lokalni vezisti sa B kategorijom.. zar ne..

Vuk

Razumeo sam sta si hteo da kazes. Posto sam veoma mlad, a samim tim i nemam iskustva u transportuu. Moje osnivno zanimanje je tehnicar drumskog saobracaja, a prekfalifikovao sam se na vozaca motornih vozila zbog C kategorije. Samo me je interesovalo da li se kvalifikaciona kartica dobija uz sertifikat ili je potrebno da posebno podnese zahtev za nju. A za taho karticu sam se pogresno izrazio. Nedostatak iskustva(19god).Pozdrav

Vlada

@Dzordz..E moj druze koliko vozaca ima koji nista pod milim bogom ne znaju..Znaju ono osnovno,vezano za svoje teretno vozilo,a papiri...Duduci totalni..Cesto ne znaju svrhu Cemt dozvole,kako se i kad popunjava,kad mogu da koriste vise vozila/cemt i vazi za nekoliko vozila/a ranije su cesto pravili gluposti sa trecom zemljom..Zatim serifikati,licence,itd itd..A tek da sloze fakture i cmr sa zbirnu robu,to je misaona imenica za mnoge..

darko

Moze i posle nove godine...

Odgovori

Polovni Automobili

Šta može i posle Nove godine?

Bojan

Pa drage kolege vozaci su ugrozena vrsta od nas svi uzimaju,pocinju prvo "gazde" da zakidaju pa carinici uzimaju pa policija pa spediteri pa sto i drzava da se malo ne ovajdi od vozaca jer boze moj vozaci su puni para imamo mi para.Ipak treba vucicev tata da sunca kosti na kipru a ko ce to platiti nego mi vozaci

Odgovori

Vlada

@Bojan..Pa ti znas,da vas carinici svih okolnih zemalja najvise vole,jer imate sliku ali nemate ton..A na nasim granicama pravite histeriju od najmanje sitnice..Ako nisam u pravu slobodno reci da lazem..Gazde prevoznickih firmi,sami sebi najvise prave probleme,nepostovanjem zakonskih procedura,propisanih od ministarstva saobracaja..Posalje te na put,a ti se dovijas kako znas i umes..I tad su svi krivi samo niste ti i tvoj direktor..Ti,jer si prihvatio voznju iako znas da si neispravan,a gazda pogotovo,jer se uzda u tvoju diplomatiju/kuknjavu i plac/kod carine i policije..

Vlada

@Bojan..Bojane a nisi pojasnio,kako ti carina,policija i spediteri uzimaju?Nije mi bas najjasnije..

vlada

@Bojan..Bojane,Bojane..Pa reci nesto,ne plasi se..Obecavam javno,da necu pisati o marifetlucima ogromnog broja vozaca kamiona na medjunarodnim prevozima..

Bojam

E ovako drage kolege i buduce kolege.Slazem se sa vasom konstataciom da je ovo cista pljacka vozaca.Sam sam izvadio karticu i kad sam pitao u Agenciji za bezbednost saobracaja (koju sam jedva dobio posle 3 dana zvanja) oni su mi doslovce rekli citiram.:Da biletaralni sporazum o priznavanju naseg sertifikata kao cod 95 nemamo ni sa jednom drzavom u eu ali nasi vozaci zamene vozacku to im se upise kao cod 95 i to neke zemlje prihvataju.To vam je informacija iz prve ruke.

Odgovori

velibor dokic

sta da rade ljudi koji nisu u zemlji

Odgovori

Polovni Automobili

Može sa ovlašćenjem, ali procedura i troškovi davanja ovlašćenja su posebna priča...

Sasa

Kakva smo mi LOPOVSKA drzava ... ?

Odgovori

Dejan

Bolju ni ne zaslužujemo

Vlada

Zasto,tolika galama?I ranije su profi vozaci morali da imaju sertifikat,pogotovo u putnickom prevozu..I za teretni,naravno,i rok vazenja je bio 5 godina..

Odgovori

Budjoni

Galama i bunt nego šta ! Ko daje "sertifikat" i zašto ? Većina koja je to izdaje, ne zna da vozi kamion a kamoli bus. Vozim više od 50 godina a sada će neki idiot da mi odobri sertifikat, koji ni nos ne zna da obriše ! Nikakvo čudo, što se u zemlji ludaka, "sertfikate" traže upravo oni koji nemaju "sertifikat" iz Laze ! Da ima normalnih, odbiti da vozite zbog sertifikata, pa nek Zorana sedne u kamion 6-to ton, Miško nek pali cigaru zbog njenog šlica ! Mene nikad neće da sertifikuju magarci, pa nek košta šta košta !

Vlada

@Budjoni..Moje pitanje glasi..Ranije je firma cini mi se vadila licence za vas vozace jel tako?Pa platite nesto jednom i o svom trosku,jer sertifikat je vas a ne firmin..Kukate kao da je u pitanju 60.000 din za placanje

Vlada

@Budjoni..Moje pitanje glasi..Ranije je firma cini mi se vadila licence za vas vozace jel tako?Pa platite nesto jednom i o svom trosku,jer sertifikat je vas a ne firmin..Kukate kao da je u pitanju 60.000 din za placanje

Milan

Znaci da ukoliko nemam tu famoznu karticu ne mogu da radim kao vozac gradskog autobusa ovde u Nis. Bilo je lepo dok je trajalo(3meseca). Idem ja vani gde ne traze previse papirologije.

raka

kada je to trebalo do sad ...nesto se ne secam...

Miroslav

Da li znate da u Leskovcu vozaci predaju dokumenta potrebna za sertifikat u karticu, zajedno sa novcem za uplatu, bez ikakve potvrde da su dokumenta predata, tako da niko ne moze da potvrdi da je ista i predao ili platio.

Odgovori

Nenad Joncic

Prijavite se elektronski,nemojte čekati u redu,gotovo sve za 15 min. A ako ne dobijemo cpc ,idem na Megatrend da doktoriram ,pa ćemo postati ministar saobraćaja

Odgovori

Dragan

Ja sam se prijavio elektronski jos u februaru iako tada nisam trenutno radio.Kada sam poceo da vozim pre par meseci,otisao sam i rekao da imam elektronsku prijavu,na sta su se oni slatko nasmejali i rekli da moram sve preko papira.

Vladan Vladan

Zavisi od slucaja do slucaja. Meni je prosla elektronska. Pitao sam salterusu koja je poenta elektronske prijave kada opet ukucavate sve rucno, jer sam video da se i to desava. Kaze da nekad racunar jednostavno ne vidi elektronsku prijavu. Desava se i da je neko podneo samo za sertifikat, a treba mu i kartica i ne mogu da ga nadju u racunaru nego opet sve ukucavaju rucno.

branko

polako ,smislice oni tu karticu i za A i B kategoriju, samo polako,imam C ali mi ne pada na pamet da im dajem 6000din pa makar ne vozio

Odgovori

nenad

Imam i C i E kategoriju i nepada mi na pamet ovim lopovima da dam vise ni dinara.

raka

tako je kolega,i ja ne dam u inat ni dinar lopovima i ako imam sve kategorije, necu vozim vise nista osim bicikle,bem ti lopuze samo deru narod, te preregistracija oruzja, te.. serifikacija dozvola,sta ce banda sledece da smisli ...

Darko Petrovic

Ja bih voleo ako može neko lepo da objasni: Da li ovaj sertifikat i karticu moraju da imaju i ljudi koji NISU profesionalni vozači, a imaju C kategoriju? Lično moj primer je da imam C kategoriju 10 godina, a nisam vozio kamion uopšte od polaganja?

Odgovori

Polovni Automobili

Ne morate ukoliko Vam upravljanje vozilom neke od gore navedenih kategorija nije osnovno zanimanje.

Za dve godine?!

Da li to znaci da ako neko ima privatni kamion ili kombi (prevoz za sopstvene potrebe) ne mora da ima tu karticu i parce papira na kojem su prepisani podaci iz vozackih dokumenata?! Takodje me i interesuje da li imate podatak kada ce prestati ovo ludilo oko papira,vozaca,tehnickih pregleda,nameta,novih nameta,akciza,poreza na akcizu,sertifikata ,prica o zagadjenju,a ovamo taksa od 800 din na ekoloska vozila kojima iz zardjalog auspuha izlazi vodena para?!

Polovni Automobili

Ako neko ima privatni kamion ili kombi kojim obavlja prevoz za sopstvene potrebe, ne mora da uzima karticu i sertifikat, ALI isključivo ukoliko je teretno vozilo do 7,5 tona i putničko do 16 sedišta.

Miloš

Mene zanima da li to negde konkretno piše u zakonu, ili gde već. Pošto firma za koju radim ima svoj kombi od 6.5t i vozim ga, a nije mi to radno mesto. Prevoz je za sopstvene potrebe (za potrebe firme), svoju robu prevozi o za svoje magacine. Znači ne moram da imam karticu. Ali ako drumski razbojnici krenu da traže karticu, na osnovi čega da se branim

Polovni Automobili

Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima, Član 203, Stav 1, tačka 6: 6) vozilima čija najveća dozvoljena masa ne prelazi 7,5 t, odnosno koja osim sedišta za vozača imaju više od 8, a najviše 16 sedišta i čija najveća dužina ne prelazi 8 m, kad obavlja prevoz za sopstvene potrebe,

Polovni Automobili

I malo detaljnije: Član 203 Vozač motornog vozila, odnosno skupa vozila, kome je upravljanje vozilom osnovno zanimanje, kada upravlja vozilom, odnosno skupom vozila kategorija C, C1, D, D1, CE, C1E, DE ili D1E, za obavljanje poslova profesionalnog vozača mora imati stečenu početnu kvalifikaciju, odnosno periodičnu obuku, osim ukoliko upravlja: 1) vojnim vozilima, vatrogasnim ili vozilima policije, 2) vozilima čija konstruktivna brzina ne prelazi 45 km/h, 3) vozilima koja se koriste u vanrednim situacijama ili akcijama spašavanja, 4) vozilima čije se karakteristike ispituju na putu u cilju tehničkog razvoja, popravke ili održavanja, kao i novih ili prepravljenih vozila koja još nisu puštena u saobraćaj, 5) vozilima koja se koriste za osposobljavanje kandidata za vozače ili za obuku za sticanje početne kvalifikacije, odnosno periodične obuke, 6) vozilima čija najveća dozvoljena masa ne prelazi 7,5 t, odnosno koja osim sedišta za vozača imaju više od 8, a najviše 16 sedišta i čija najveća dužina ne prelazi 8 m, kad obavlja prevoz za sopstvene potrebe, 7) vozilima koja prevoze materijal ili opremu koju vozač koristi u svrhu obavljanja njegovog osnovnog zanimanja, pod uslovom da upravljanje vozilom nije osnovno zanimanje vozača.

Vladan Vladan

Teoretski vam ne treba, ali ako ikada sednete za volan bilo bi dobro da je imate. Jer se u praksi desava sledece: neko kome to nije osnovno zanimanje uzme da preveze neki kamion ili sta vec za nekoga. Npr. od tacke A do tacke B, kao uslugu ili dopunski posao recimo, nebitno. Tada moze da se dodje u situaciju da policija ne veruje da mu to nije osnovno zanimanje i onda pocne natezanje. Pricam iz iskustva

Nemanja

Sad je lakse postati doktor nego vozac.....

Odgovori

Dejan

Valjda misle da će ovako zaustaviti bežaniju vozača, ali u stvari postižu samo suprotno

Joži balog

Mi koji nismo predali če da sedimo kući na teret države. Sa tom karticom u evrozoni možemo da brišemo g..... e.

Odgovori

branko

videla zaba da kuju konje pa digla i ona batak,EU oma cod 95 a evo nasi mozgovi sta su smislili da otmu po 6000 din od ove sirotinje,kako ih samo nije sramota,necu da je vadim pa makar ne vozio kamion

Nikola

Svi vozači koji su stekli pravo na upravljanje vozilom neke od kategorija: C, C1, D, D1, CE, C1E, DE ili D1E i koji će steći pravo na upravljanje neke od navedenih kategorija najkasnije do 29. decembra 2019. godine, spadaju u kategoriju „vozača sa stečenim pravima„. Ovo pise na ABS sajtu, tako da niste u pravu da mora do kraja godine da se obavi

Odgovori

Polovni Automobili

Oni su oslobođeni pohađanja obuke i polaganja, ali karticu i sertifikat moraju da uzmu, pošto bez toga više neće smeti da voze. To je ono što znamo zvanično.

Dejan

Koliko sam ja shvatio - moraš da imaš karticu i taj sertifikat sako ti je vožnja posao, a da podneseš taj zahtev možeš kad god hoćeš, a i nemoraš nikad.

benzin i samo benzin

Polovni automobili - velika je razlika između "uzmu" i "kupe" ili "plate" i sl.

dzordz

tako je Nikola, tako je Dejan , ko ima pravo na sertifikat i karticu do 29.12. imace to steceno pravo i kasnije, moze to da zahteva ikasnije, kada mu zatreba. ..ako mu zatreba.pravo mu stoji.cak je bolje i ne podnositi taj zahtev i ne uzimati karticu ako ne radis taj posao >> zato sto ce od dobijanja kartice morati pohadjati 5 godinjih predavanja update fakticki..da bi dobio sledecu znaci onu 2024 ..ako me razumete :)

milivoj

sta je za vozace koji su uplatili u ovoj godini i nisu stigli da poloze ' dali ce morati da polazu po novom ili ce biti u skupu polaganja ' koliko ce njih kostati ovaj kod

Odgovori

Dejan

Piše ti u tekstu. Čitaj, kako ćeš da položiš testove?

japanac

ja sam predao jo 28.10.jos nisam dobio karticu,ceka se po dva meseca i ta kartica je cista otimacina para kukaju kako nemaju vozace a deru nas na sve strane,ta tzv.cpc ili srb cod vazi samo ovde i nigde vise ...

Odgovori

kole

Kukas kako te deru, a trcis da polazes. Sta se desava sa ovim narodom i gde je nestala solidarnost i hrabrost da se suprostavimo pljackasima iz raznih agencija u kojima partijski uhlebi po citav radni dan razmatraju kako da opljackaju ovaj ojadjeni narod. 70.000 vozaca po 6000 din je oko 3.5 miliona evra, dovoljno da ta agencija lepo zivi i parazitira na tudjoj muci. Ustanite protiv terora, odbijte da bilo sta polazete osim ako vam to ne treba za rad u inostranstvu, a kad sav prevoz u zemlji stane, neka voze experti iz agencije.

japanc

kole,neznam ko si niti me zanima ali sam protiv vtrenjaca NE IDE,Bar ne ovde,nismo mi ni francuzi ni grci,nema sloge....

Dejan

Kole, ti kao da si juče pao sa Marsa i kao ne znaš u kakvoj zemlji živimo i kakav je ovaj narod... Praviš se malo naivan.

Vlada

@Kole..Izgleda da te carina malo jace oplajvazila po dzepu,pa si se unervozio..I svi ti krivi..Tako je to,kad se covek razume u sve,pocev od automobila,uvoza istih,carinskih papira,dokumenata..Pa naidje carinik koji ti kulturno objasni da ne znas bas sve,i odere ti kozu..I sad nas drug Kole hoce da dize bunu protiv dahija..Tako je to Kole,3 x prodjes a jednom padnes..Staro,nepisano pravilo..A ja sad necu da ti kazem da ne zasluzujes bolje,kao sto ti rece nekom gospodinu,vec,polako i smireno,covek se uci na sopstvenim greskama..

kole

@Vlada dejan japanac Dobro mi rece moj kolega Raka; nemoj da se boris za ljude, ne zasluzuju. Granicu sam prosao zadnji put letos na putu za Sitoniju i nisam imao problema sa carinicima. Imam C kategoriju 30 god. jer sam hteo na taxi, ali me zivot odveo u mirnije i isplativije vode. Vrlo dobro znam i gde zivim i kakvim ljudima sam okruzen. Srbi nikad nisu izasli na ulicu iz socijalni razloga da bi pomogli sebi, vec samo iz politickih i to kad treba pomoci nekoj velikoj sili koja nas obavezno ostavi na cedilu, a dodatno nas i bombarduje o nasem trosku.

Branko

Ne palite ljude produzen je rok, kad sam pre 5 dana podneo zahtev u AMSS-u rekli su mi da su dobili obavestenje od AZBSS da je produženo vreme podnošenja zahteva

Odgovori

Dragan

Koliko ja znam produzeno samo do kraja Januara.Inace se ceka oko 1,5 meseci.

Polovni Automobili

Branko - vreme PODNOŠENJA zahteva je neograničeno. Možete da ga podnesete i za 2 godine. Problem je u tome da li će Vas kazniti policija ako Vas zaustave bez kartice i sertifikata.

Dejan

Branko, pročitaj tekst ponovo, onda klikni linkove i vidi šta piše na sajtu AMSS i Agencije za bezbednost saobraćaja, pa onda vidi o čemu je ovde reč. Nisi razumeo, ali ne krivim te pošto je sve smuljano tako da običan čovek ništa ne može da razume.

Nenad

Ma produzice oni samo da uzmu pare.Sta tu kosta 6200 din.

mladjan

Slažem se da se u profesiju vozača treba uvesti neki red ali nacin na koji to ova naša država radi stvarno nema smisla nakon izdvajanja svojih 6.200 dinara pređenih 60km jer nemam bližu ispostavu amss u redu za predavanje za karticu i sertifikat čekao sam tri sata da bi mi teta sa druge strane šaltera rekla pozovite nas za tri meseca da proverite da li vam je kartica izrađena . Bas me zanima sta da kažem cika policajcu kad me zaustavi od prvog januara gde mi je kartica sobzirom da sam svoju zakonsku obavezu ispunio 01.11.2019.

Odgovori

Dragan

Taj sertifikat i kartica,ne vrede nista!EU to ne priznaje,oni imaju cod 95 i njihove sertifikate.Ovo je obicna pljacka vozaca,nista drugo.Uz blagu pretnju,nece moci da voze posle nove godine,ljudi ovde fali na desetine hiljada profi vozaca.

Odgovori

CN

U pravu si za EU. Ne priznaju ove nase budalastine. Ovde ne nedostaju samo vozaci koji odlaze nego i citave porodice.

Nenad

Ne treba niko da uzima karticu pa neka vozi Zorana.

dr Drajver

A gde ce se polagati posle Nove godine? U "Sava" centru?

Odgovori

Adzo

Odgovor je tacan 10 bodova dobijate

Sale

Koliko ja znam prilikom podnosenja zahteva u AMK Magnet, receno mi je da ce od nove godine polaganje za isti biti preko 1000e...e sad tacno...videcemo.