Budi u toku sa najnovijim obaveštenjima na sajtu

Poštovani,
Odvojite par minuta i pomozite nam da unapredimo sadržaj na našem sajtu.
Želite li da učestvujete u anketi i pomognete u unapređenju?

Euro 3 – da li ćemo od juna smeti da vozimo Euro 3 automobile

Euro 3 – da li ćemo od juna smeti da vozimo Euro 3 automobile
Postavljeno 30.01.2020. u 14:55
Autor: Dragan Romčević

Iako zvanično još nije odlučeno kada će biti zabranjen uvoz Euro 3 automobila, nezvanična informacija koja se pojavila u medijima – da će zabrana početi od juna – izazvala je mnogo pometnje i nejasnoća kod građana.

Mnogi nam se javljaju sa pitanjima u vezi zabrane Euro 3 automobila. Na šta se ta zabrana odnosi, kako će uticati na Euro 3 kola koja su već u Srbiji, da li da kupimo automobil sa Euro 3 motorom, hoće li biti problema na tehničkim pregledima, šta je sa ispitivanjem izduvnih gasova...

Da odmah na početku kažemo - ništa dramatično se neće dogoditi kad na snagu stupi zabrana uvoza Euro 3 automobila.

Od kad će biti zabranjen uvoz Euro 3 automobila?

Još uvek se ne zna tačno. „Večernje novosti“ objavile su, uz navođenje da su potvrdu ove informacije dobile iz više izvora, da će najverovatnije već od juna stupiti na snagu zabrana uvoza Euro 3 vozila. 

Ranije je najavljivano da će ova zabrana na snagu stupiti od 2021. godine.

Ako do ove zabrane dođe, da li će postojeći Euro 3 automobili u Srbiji moći i dalje da se voze?

Da. Ukoliko se zabrani uvoz Euro 3 automobila – oni koji su već u Srbiji moći će bez problema da da se registruju i voze.

Šta je sa Euro 3 kolima iz uvoza koja još uvek nisu registrovana u Srbiji?

Ni sa njima nema problema. Primer - Euro 3 auto je prošao carinsku proceduru i stigao na parking auto-placa, gde čeka da bude prodat. Dođe vozač, kupi ga, registruje ga i vozi ga bez problema.

To je to – ako je Euro 3 vozilo već ocarinjeno i ušlo u Srbiju, priča je završena.

Njegov novi vlasnik neće imati problema sa registracijom ili vožnjom čak ni ako je taj auto uvezen pre zabrane, a on ga kupio nakon zabrane.

Ovo ne važi samo za auto-placeve, već i za sve druge.

Zašto je nastala panika u vezi ovoga – da li će Euro 3 kola biti zabranjena za vožnju?

Pretpostavljamo da je problem u tome što su ljudi pogrešno shvatili izjave određenih zvaničnika i predstavnika nekih udruženja koji su upozoravali da Euro 3 automobili neće moći da se registruju.

Prosečan čovek na osnovu tih izjava može da stekne utisak da bukvalno svi Euro 3 automobili jednostavno neće moći da prođu tehnički pregled i samim tim neće moći da budu registrovani.

Međutim, ukoliko auto ima ispravan motor i prateće komponente, nije mu skinut katalizator, blokiran EGR ventil, niti su vršene bilo kakve druge izmene koje utiču na izduvne gasove – takav auto će proći tehnički pregled, tj. ispitivanje izduvnih gasova bez obzira da li je Euro 3, Euro 2 ili bilo kojeg drugog standarda.

Da se ne pravimo naivni...

Kvare se DPF filteri i na Euro 5 i na Euro 6 automobilima. Podsetimo se da Euro 6 nije uveden „juče“.

Na primer, Euro 6 dizelaš je možda star već 5 godina i prešao oko 100.000 km. Ništa neobično da kod njega dođe do ozbiljnih problema sa DPF-om. Stradaju DPF-ovi i kod vozila pod garancijom, na mnogo manjim kilometražama.

I to ne samo u Srbiji, veću čitavoj Evropi. Kada vlasnici čuju cenu ugradnje novog DPF-a, neretko se odlučuju da ga skinu. Pritom često blokiraju i EGR ventil. Inače, popravka ili zamena obično znatno skuplja nego kod starijih.

Takav Euro 6 dizelaš sa skinutim DPF filterom i katalizatorom (u „paketu“), kao i blokiranim EGR ventilom – koliko on zagađuje? Mnogo, bez obzira što je „na papiru“ Euro 6.

Sa druge strane imamo potpuno ispravan Euro 3 benzinac sa ugrađenim TNG uređajem (plinom), sa ispravnim motorom i katalizatorom, koji se pritom 99% vremena vozi na plin.

Šta mislite koliko onakav ekološki „osakaćen“ Euro 6 dizelaš više zagađuje od ispravnog Euro 3 benzinca, koji se pritom u praksi gotovo uvek vozi na plin (prilično ekološko gorivo)?

Šta će biti sa Euro 3 kolima na tehničkom pregledu?

Postoje pravila po kojima se ispituju izduvni gasovi u zavisnosti od karakteristika svakog automobila. Podsećamo da će od 5. jula 2021. godine auto morati uspešno da prođe ispitivanje izduvnih gasova da bi prošao tehnički pregled.

Ukoliko su izduvni gasovi u okviru propisanih normi za taj auto, on prolazi tehnički pregled – nevezano za to da li je Euro 3, Euro 2 ili Euro 1.

Oni kojima je motor neispravan, pa je loše sagorevanje, mogu da se nađu u problemu čak i ukoliko im nije skinut katalizator ili zatvoren EGR ventil. Jednostavno, neispravan rad motora može da izazove pumpa za gorivo, klip, senzor radilice, remenica, filter vazduha, pumpa visokog pritiska, zupcasti kais, neki ventil, motorno ulje, filter goriva...

Dakle - Euro 3 automobil sa ispravnim motorom i ispravnim katalizatorom, proći će test izduvnih gasova bez problema. Vlasnici Euro 3 automobila nemaju razloga za brigu - ukoliko je sve ispravno.

Stoga mnogi smatraju da nije u redu da se automobili diskriminišu prema starosti ili Euro standardu, već da se na tehničkom pregledu utvrdi da li su tehnički ispravni, bezbedni, da li ispunjavaju ekološke norme...

Ali Euro 3 ipak zagađuje više od Euro 5!

Tako je, to niko ne osporava. Međutim, ako se Euro 3 benzincu ugradi uređaj za plin ili metan, njegova ekološka podobnost se u velikoj meri povećava.

Stoga bi možda bila dobra ideja da se u skladu sa realnom situacijom na terenu – postojećim voznim parkom, finansijskim mogućnostima vozača, kao i brojem starijih vozila – subvencije namenjene hibridnim i električnim vozilima (bar donekle) preusmere na motivaciju vlasnika starih dizelaša da pređu na alternativna goriva – plin i metan.

Ovo nije nova ideja – već mnogo puta smo je čuli proteklih godina.

Teško da će mali broj hibrida i električnih vozila u odnosu na veliki broj starih dizelaša i benzinaca imati neki osetan uticaj na smanjenje zagađenja. Pritom, iz auspuha hibrida ne izlaze latice cveća, a ni prosečna potrošnja im nije magično mala kako se to često misli.

Nipošto nam nije namera da ovo pređe u političku priču i molimo vas da ne ostavljate komentare u tom pravcu.

Cilj nam je isključivo da pomognemo da nam ulice budu bezbednije i vazduh čistiji.

Da li će biti zabranjen uvoz Euro 4 automobila?

Po informacijama koje za sada imamo, biće zabranjen uvoz samo Euro 3 automobila.

To ipak ne znači da u poslednjem trenutku pod zabranu ne mogu da se stave i Euro 4 vozila, pošto se već godinama priča o tome da će biti „u paketu“ zabranjena i Euro 3 i Euro 4 vozila, odnosno njihov uvoz!

Ako i dođe do zabrane uvoza automobila sa Euro 4 motorima, za njih će važiti sve isto kao i za Euro 3 što je navedeno u ovom tekstu.

Kada je koji Euro standard stupio na snagu?

Euro 4 standard je u zemljama Evropske unije stupio na snagu 2005, ALI je tada bio obavezujući samo za homologaciju novih tipova automobila.

Za sve postojeće tipove, Euro 4 postao je obavezan od 1. januara 2006. godine. Neki proizvođači su određene modele ili neke njihove verzije proizvodili po Euro 4 standardu još od proleća 2003. godine.

Euro 5 standard na scenu stupa septembra 2009. godine - ali neki Euro 5 automobili su se proizvodili i ranije.

I za kraj - da li će biti zabranjena vožnja Euro 3 automobila ako se zabrani njihov uvoz?

Ne - ukoliko auto Euro 3 ili nekog nižeg standarda prođe tehnički pregled, što uključuje i ispitivanje izduvnih gasova, moći će da se vozi bez problema.

Foto: Dragan Romčević

Saveti na e-mail

Prijavi se na našu mejling listu. Prati preko mejla najnovije savete sa našeg sajta.

Komentara: 114
Pregleda: 54431
Ocena: 4.6
 

Dopadaju ti se saveti?
Prijavi se da ih dobijaš na e-mail.

jovan

da li je veca verovatnoca da ce tehincki proci benzinac sa plinom ili dizelas?!

Odgovori

Polovni Automobili

Benzinac sa plinom se u svakom slučaju testira na oba goriva, tako da mu plin ništa ne pomaže. Ali u svakom slučaju, problematika je takva da nemamo odgovor - zavisi od slučaja do slučaja.

jovan

Ako sam dobro razumeo najbolje je kupitii euro 3 il i4 benzinca i ugraditi mu plin negokupiti dizelasa. plin ima vece sanse da prodje tehnicki ? jel je moguce proveriti sam da li ce proci tehnicki? kada se kupuje novi auto . ?

Odgovori

Polovni Automobili

Proverili smo u nekoliko ovlašćenih servisa, kao i u specijalizovanim servisima, i nismo uspeli da nađemo ni jedan koji bi Vam proverio izduvne gasove i garantovao da prolazite tehnički pregled. Tako da je jedino rešenje sam tehnički pregled - ali njega morate da obavite u potpunosti i da platite punu cenu.

Goran

Moželi pomoć od nekog .Hitno dali mogu da uvezem auto u odličnom stanju.Smart 2002godište benzinac...EURO 3...SAD U 2020GODINI.HVALA SVIMA UNAPRED

Odgovori

Goran

Dali sad u 2020 iz Nemačke mogu da uvezen potpuno ispravan auto Smart 2002godište.benzinac

Odgovori

Aleksaqndar

Postovani, Kako da resim problem sa kombi vozilom koje sam 2003 na masinskom fakultetu Nis, atestirao u teretno sa 5 putnickih i 500 kg tereta, za licne potrebe u domacinstvu, ne za biznis. ovo vozilo sam sa takvim uverenjem vozio do 2006godine kada sam ugradio tng i dobio potvrdu od AMSS CMV do 2018, kada sam uradio zamenu boce i dobio novuj potvrdu tng o ispravnosti. Sada mi tehni;ki pregled pravi problem sa uverenjem iz 2003 Masinskog jer mi se ne slaze nosivost i br putnika. Kako je to moguce. Registrovao sam ga redovno od 2003 do 2018 godine, a sada niko da mi kaze kako ne mogu dalje da registrujem. kako je mogla atest do 2025 godine da mi izda //agencija za bezsbednost/ preko AMSS CMV uvazavajuci uverenje o teretnom od 2003, a tehnicki to ne prihvata.

Odgovori

Polovni Automobili

Proverite na još nekoliko tehničkih pregleda - ako jedan tehnički pravi problem, to ne znači obavezno da će i drugi. Ukoliko ne uspe, možete da nam se javite direktno na email.

Aca Aca

Imam megana 2004 god. 1,5 dci. U taj auto se sipa samo euro dizel sa aditivom od mola i od omva. Koliko god da potopim gas i da ga tur4iram auto ne izbacuje crn dim ni malo. Mora malo i da se pazi sta se sipa u kola.

Odgovori

Bane

Ako nikad ne izbacuje onda je ili neispravan ili nema katalizator. Onaj crni dim što povremeno izbaci je kada ga "potopiš" i katalizator sagori i izbaci van iz njega naslage. To jednostavno mora da se desi. Ako ti se to ne dešava onda ti je neko negde skinuo katalizator i to više druže nije Euro 3. Ja najčešće sipam u isti auto, ali 2006. na Shellu u Mađarskoj i to V-Power dizel i normalno je da povremeno izbaci crni dim kao kad biraju papu.

Djordje Vuletić

Nije tačno, a izvor inofrmacija vam je iz nte ruke...ispravan E 3, je drastično manji zagađivač od E5 NEISPRAVNOG ILI ISPRAVNOG DIZELA.

Odgovori

nenad

Dokle god se voze kecevi jugici i golfovi dvojke za vozace nema zime!

Odgovori

dragan

Videla žaba konj se potkiva pa i ona digla nogu.

Odgovori

pele

Pitanje za Redakciju,Sta Ce Biti sa Euro I i II I Bez Tih Normi,Mislim na Oldtajmere,Ima Mnogo Ocuvanih I Odrzavanih Primeraka,Cak Su Dosta Tih Oldtajmera Kvalitetniji nego Bilo Koji Noviji Auto

Odgovori

Polovni Automobili

Za svaku od tih kategorija postoji granica koju ne smeju da pređu kada su izduvni gasovi u pitanju. Ako je ne pređu, onda nema problema, bez obzira na starost, postojanje katalizatora (ukoliko je auto fabrički proizveden bez njega) i slično.

Bane

Šta su uprli na E3? A šta sa Euro 2, 1, 0 i bez norme? To sve prolazi tehnički, ali je bitno da E3 ima katalizator i ostala čuda. Zna li iko ovde šta izlazi iz auspuha motora tipa Yugo koji sad radi na gorivo bez olova? Imate li vi ljudi pojma da je to otrovnije nego što bilo kad je radio na olovni benzin? Ovo gorivo mora da radi na automobilima sa katalizatorom. Prema tom, treba zabraniti VOŽNJU E2, E1, E0 i bez kategorije, pa onda da vidimo šta ćemo sa E3. Ove svakodnevne gluposti iz MUP-a (koji piše ove zakone) su stravične. Kako ih jednostavno ne mrzi? Ili to neki mazohista non-stop smišlja kako će da što više oteža ljudima život ovde?

Odgovori

Pijandurista

Cinjenica je da euro3 najvise zagadjuje zato sto kad se pogleda u gradskoj guzvi takvih auta je 90% a Yuga retko ko vise i vozi kada za 1000e ima polovnog E3 Punta... Ako bi u gradu bilo zagadjenje vazduha i vozili se sve E6 automobili, znacilo bi da E6 zagadjuje a ne neki jugo 300km daleko nekom brdu.

Vlada

@Bane,Mup ne pise zakone,on ih sprovodi..

Bane

Jeli Vlado, a ko piše ZOBS i pravilinike koje iz njega proističu?

nn lice

Prava cinjenica je to da narod u Srbiji nema hleba da jede i radi za platu od jedva 300€ i onda se od takvog naroda ocekuje da vozi novija kola sa euro5 i euro6. Neka lepo drzava i "veliki vodja" obezbedi pristojne plate pa ce onda narod lako kupiti novija kola.

Odgovori

Joco

Sve krseve da im vratimo a da kupimo nove fiate

Odgovori

Dusan Smigic

Dali is to vazi I za teretna vozila kamion preko7. 5t

Odgovori

Polovni Automobili

Ne zna se ništa.

Ivan

Neka drzava smanji cenu plina, i dizelasi ce nestati sa ulica

Odgovori

maxa

najvise zagadjuju strane fabrike po srbiji, pa onda dizelasi.

Bane

A što dizelaši? Uzmi motore istih Euro normi, jedan benzinac, jedan dizel, iste snage, isto proizvođača i onda stavi jedan pored drugog karakteristike izduvnih gasova. Benzin proizvodi u SVEMU osim u JEDNOJ tački više zagađenja. Ovaj hajp sa dizelašima je kao i sa korona virusom. Jedan pustio buvu, drugi naduvao i sad imamo megalodonta koji melje i jede sve pred sobom u društvu doživljajne ekonomije.

Kika

Naravno da treba zabraniti uvoz tih teskih grobova od automobila. Navuklo se tog otpada na veliko i trziste je zasiceno. Sirotinjo srpska i Bogu si teska. Uzjasujte bicikle , u zdravom telu zdrav duh!

Odgovori

Zoran Bosiokovic

Evo, nazalpst sa smrtnim ishodom, danas saobracajka gde je jefan ucesnik vozio zapregu. Bice ih vise jer sve vise srecem sakupljace sekundarnih sirovina sa zaprgom. Dobro jutro kameno doba sa ovim platama i penzijama a vozili bi mi bolja auta bez da nas neko tera na silu.

Odgovori

Riki

Gotovo je sa krsevima sa zapada, krajnje je vrijeme ! Niko vam ne brani da kupite auto euro3 , imate ih na tone u oglasima, pa izvolte. Nagomilalo se tog otpada zadnjih 10god pa birajte, imate ih na pretek...cemu ovolika fama ? Niko vam nije vezao ruke da izbrojite 1-2.000e za euro 3 auto..

Odgovori

Torbica

Nema boljeg auta od mog golfa dvojke samo da mi ga tetak jos dotera iz Njemacke

Odgovori

Superhik

Ma svi cemo da pokupujemo elektricne autumobile, a Pera lozac ce malo jace da nagari elektranu i nema frke...

Odgovori

AUTO MEHANICAR

KO JOS MOZE PROTIV SKOLOVANIH LOPVA DA IZADE NA KRAJ U OVOJ BLESAVOJ DRZAVI SIROMASNI SMO OD POLA SVETA A OCEMO DA VOZIMO AUTO EURO 5 ALI ZELJE SU 1 A REALNOST NESTO SASVIM DRUGO

Odgovori

Superhik

Katalizator na SMEDEREVCA i YUGO na pedale

STOP euro 3 i 4

Cemu sve ova fama kad su sve okolne zemlje u regionu odavno zabranile uvoz ovih dvodecenijskih kanturina, dosta je vise ! Da necete mozda da dozvole uvoz Golfa 2 i Kadetta ?

Odgovori

Stop neukim ljudima

a da ti nisi mozda nocas sanjao da je prosecna plata 1000 evra?

Superhik

treba potpuno zabraniti sva vozila sa motorom SUS a uvesti kolca na pedale

maxa

@stop neukim ljudima, stop tebi! ne kaze se prosecna, nego minimalna plata.

Vlaja

Nije ovde problem ekologija, već slaba prodaja novih vozila fizičkim licicma. Uvoznički lobi je dosta jak i zato forsira priču zagađenog vazduha.

Odgovori

maxa

problem su strane fabrike koje zagadjuju vazduh, termoelektrane, pa tek onda dizelasi.

Djuzepe

https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_emissions_scandal

Odgovori

Zoran Popovic

E pa da vas vise ne lazu. Ako ne idete van Srbije, lepo na google map, pa udjete u neki grad u Nemackoj na primer Lajpcig, ukljucite street view, pa da vidite sta se sve vozi. Od Gof 2, pa do starih Astri i Vektri, starih kombija svih vrsta, Euro 1 koliko god hoces. Da ne ispadamo veci vernici od vladike, i da sve kod nas mora biti duplo bolje i strozije nego u Nemackoj.

Odgovori

VVK

Realno si u pravu, pazi kad je na prvom parikingu na koji sam naisao parkirana Dvojka :D https://www.google.com/maps/@51.3296533,12.3976038,3a,75y,233.8h,86.5t/data=!3m6!1e1!3m4!1syL-hdDwmvodV2VV4IDRwSw!2e0!7i13312!8i6656

qwery

SVI CEMO VOZITI NOVA KOLA!!!

Odgovori

Тодор

Да да како каже Вучко, све нам је боље

Superhik

Samo jaki, a boranija neka mašta o golfu dvojci kao Dragan Torbica.

Đorđe

Nema potrebe da se diže tolika galama oko ukidanja Euro 3. Pošto je jasno da 2025. godine ulazimo u EU, tad se ukidaju sva ograničenja. Da se ja pitam, ukinuo bih odmah. Tako bi kupci mogli da izaberu noviji auto za novac kojim raspolažu, jer nema carine i ostalih troškova.

Odgovori

Jox

Odakle ti ta ideja da ce mo 2025 uci u EU ?

Vladan

Ova zabrana uvoza EURO 3 je veoma besmislena i to iz više razloga: 1. Odakle bi inače mogli i da ih uvozimo kada ih u zapadnj evropi više niko i ne vozi, odavno su rastureni na auto otpadima. Nema ih ni u oglasima u nekom većem broju. 2. Kod nas na autoplacevima je već toliko puno uvezeno automobila sa EURO 3 motorima, kao da će se voziti narednih 50 godina. Sudeći po pouzdanosti istih u odnosu na ove nove trocilindraše, turbodizele, pa i hibride, za koje popravka košta čitavo bogatstvo, nije isključeno da će se automobili sa EURO 3 kod nas još dugo dugo voziti. I koja je onda svrha ovog novog propisa?

Odgovori

Deki

Lepo rece covek,odete na google maps u beki random grad u nemackoj i vidite sta se vozi,ja upao u Dortmund i dovoljno je bilo da pogledam jednu ulicu,nasao sam golfa 2,40 posto su euro 3 standard a mozda je recina od tih sto mislim da su euro 3 euro 2 standard

Vladan

Deki, da li si obratio pažnju kada je google auto snimao slike za tu mapu?

Dejan Janicevic

ne mogu to da vidim,pre kao da je bila ta opcija,sada ne mogu da nadjem

Vladan

Pise dole desno kad otvoris sliku. Pogledao sam par lokacija u Dortmundu i sve su snimane 2008, zato i ima 40% vozila sa EURO 3 motrima, toliko o tome... Kakvi automobili su se onda kod nas vozili?

Igor

Tuzno je sto se ovako banalne stvari moraju objasnjavati sa ovoliko detaljisanja. Jako tuzno. Jos jedna u nizu potvrda koje pokazuju visok stepen neobrazovanosti srpskog naroda. Obicnog i "neobicnog" .

Odgovori

Igor

Sto se kaze, istina boli.

miki

Da li neko zna koliko automobili ucestruju u ukupno zagadjenju? Ako moze odgovor od redakcije.

Odgovori

Polovni Automobili

Postoje razne procene, ali uglavnom je to ispod 10%. Određena slika može da se stekne kada pogledamo vazduh zimi i leti - očigledno je da je grejanje ogroman problem, a kako ga rešiti - to je ekstremno kompleksno pitanje.

Sajky

miki brate po proceni odredjenih strucnjaka za to, automobili zagadjuju mnooooogo, jer logicno je, tu se moze uzeti neka lova. A na sta se sve ljudi zimi greju, to je nebitno, jer kako to naplatiti? Mnogo nas obmanjuju!

Jogi

Sta je sa Zagadjem iz Fabrickih Dimnjaka Gospodo Ekolozi,Posto su Fabrike Uglavnom Vecim Delom U Stranom Vlasnistvu Kakve ce te Eko-Norme-Njima da Uvedete,Pa Zagedjenje iz Dimnjaka U Grejnoj Sezoni -Automobili su ovde Najmanji Zagadjivac,- Nego Vama je Potreban Novac Mnogo vas je Brate-PA NE Znate Sta Vise Da izmislite Da Iscedite Ovaj Narod do Kraja..... Ukinite Atest za TNG-I Onako Niste ga Vi Strucnjaci iZMISLILI,Da Bi Ga Testirali,Bice Manje Stetnog Gasa,Daj te Narodu Da moze Besplatno ili Sa Mini Taksama Da Uvedu Gas za Grejanje Zimi I Nj Taj Nacin Smanji ce te Zagadjenje.....

Odgovori

Branko

Svaki ispravan benzinac star i 30 godina garantovano manje zagadjuje okolinu nego neki dizelas star 5 godina! U emisiji SAT sam gledao da je zagadjenje kod benzinaca manje i do 75% u odnosu na dizelase.Videce to vlasnici dizela kada im sledece godine na tehnickom pregledu stave ono crevo u auspuh

Odgovori

Ockii

meni su gurnuli i ove godine pa sta? kako ga gorne tako ce i da ga izvadi.

kombi

ako uvozim kombilja euro 3 pre zabrana i ocarinem ali homogezacilja tek posle zabrana uspen sredim sta je onda mogu to da registruljem ili ne

Odgovori

Polovni Automobili

Da - ako prođe tehnički pregled.

Mirko

Cela priča sa zabranom je potpuna glupost, i dovešće do toga da zagađenje postane još veće. Stvar je prosta, kad se smanji ponuda, cena raste. Neko ko je planirao da zameni svoj Euro 2 auto sa novijim Euro 3 to neće moći da uradi, nego će nastaviti da krpači i vozi onaj stari. Isto i onaj ko je hteo sa Euro 3 da pređe na Euro 4. Vozni park će biti sve stariji i stariji, zagađenje korespodentno. Nama državu vode Sega-Mega i Singi-Lingi stručnjaci koji jedva znaju da se potpišu, a zakoni se prave da zadovolje krupne interesne grupe bliske SNS. U konkretnom slučaju ovaj zakon guraju krupni uvoznici (da ne kažem mafijaši) iz "Udruženja uvoznika" kojima odgovara da se uništi konkurencija (svi oni koji uvoze jeftinije automobile) da bi oni imali monopol i nastavili da deru narod.

Odgovori

prodavaci magle,novo,novo

Kad ce smanji ponuda,rasce cena...a mi smo jeli bunike. Necu valja da dam 6 000 za WV pred smrt kad za 8 000 imam novu Daciu?

Aca

Nema nista od rasta cena. A ko kome moze da zabrani ako vozi euro 2 pa hoce da kupi euro 3, ne razumem ? Jer se euro 3 kupuje samo putem uvoza, ili ih ima stotine hiljada registrovanih koji se nude po oglasima ?

Vlada

Nista drasticno se nece desiti..Ako i Zabrane Euro 3 i vreme je jer to su vec stara vozila..Ipak,dok ne prodju izbori.nista od najavljenog nece biti..A posle,videcemo..

Odgovori

Sergio

Dozvolite i subvencionisite kao u Hrvatskoj prepravku postojecih malih gradskih automobila u elektricne! Potrebno je samo povoljno nabaviti baterije, kontrolere i elektro motore. Znanje i uslove imamo, ali nam maloumna agencija sve brani i smatra nas maloumnima.

Odgovori

Branko

Imam Pezoa 407 benzinca sa ugradjenim i atestiranim plinom.1.8.Na otvorenom pri malo agresivnijoj voznji nema sansi da predje 10 litara plina.U gradu oko 14 litara.Istina je da nema to ubrzanje kao sto imaju dizeli sa turbinom,ali kada stavis sve na papir potrosnja mu dodje kao neki mali dizelas koji trosi oko 5 litara.I ne boli me glava kakva li mu je turbina,dizne,DPF filter,eger ventil,plivajuci zamajac...Ne radi kao traktor,ne pusi pozadi kao kamion od ,,Paje i Jareta".Pali na -25 na Kopaoniku iz prve!!! Ne znam coveka koji ima dizel vozilo a da nije imao bar nesto od ovoga kao problem. Samo kada bi se nasao neko ,,pametan" da forsira plin a ne da reatestima odbija ljude od njih trazeci raznorazne gluposti(novu bocu a staru nece da ispitaju,deblje crevo,manji sraf...).Da ne pricamo o ceni plina po litru koja koja je kod nas,kao uostalom i drugi derivati verovatno najvisa u regionu(u Crnoj Gori je plin 52 centa po litru). Pozdrav svima!

Odgovori

Vlada

@Branko,nije bas sve tako bajno kao sto pricas..Zavisi u kom si gradu,jer potrosnja se drasticno penje u velikim gradovima..U Beogradu je 16-17 litara..Pogotovo sa nasim ekstremno losim plinom,gde je ucesce butana u smesi butan/propan,prilicno smanjeno..Bosanski plin je mnogo bolji uz manju cenu recimo..Ali,necemo o potrosnji,ona moze biti i mnogo veca a nikako manja..Sto se tice turbine i dizni,ne stradaju one tako brzo,kao sto zelis da predstavis,Dpf da ,a cak ni egr ventil ne strada tek tako..Cena naseg loseg gasa obesmisljava svaku ustedu,i to je fakat..Ja sam nabavio dpf za 350e/koji sam ranije skinuo po glupoj preporuci servisera/ i ugradio ga..Egr mi je jos uvek dobar,a vozilo je preslo 220.000 km.Dim iz auspuha se skoro i ne oseca..Sto se tice zimskog paljenja,aditivirani dizel pali na svakoj hladnoci..Kada se sve sabere.dodje na isto..

Инжењер

Бранко, атестирање плина није ништа компликовано. Потребно је преконтролисати заптивање спојева сапуницом, проверити да ли све елементи имају утиснуту важећу хомологацију и то све завести у записник и наравно фотографисати. Лица на техничком прегледу могу без проблема бити обучена за ТНГ и ЦНГ гасне системе и да врше контролу истих, без да се плаћа некакав порез, атест итд.

Alex

Vlado, platio si samo 350 e , samo to ? U bas je isplativ auto na dizel pogon

Branko

Vlado,pomenuo si sve delove o kojima sam ja napisao u postu.Jedan si platio 350 evra a drugi su ti jos uvek dobri.U tome i jeste fora.Tih delova i raznih aditiva u benzincima nema pa samim tim nema troska od 350 ili vise evra.Ne daj boze da ti ode turbina ili EGR.Onda racunaj na jos minimum toliki trosak.A auto svakako ide pa ide,bez obzira da li je plin ili dizel u pitanju.Ja sam samo hteo da kazem da su benzinski motori daleko jeftiniji za odrzavanje a potrosnja samo malo veca.Sto se tice zagadjenja zivotne sredine,ne kazem ja da benzinci zagadjuju do 75% manje.To kazu strucnjaci.I sam znas da u sve vecem broju evropskih zemalja uskoro nece moci da se registruje nijedan dizelas,bez obzira da li je EURO1 ili EURO6.Citao sam da Tojota samo jos ove godine proizvodi automobile na dizel gorivo...

Vlada

@Alex..Joooj,nije samo 350e..Plus Softversko vracanje na staro/80 e/,aditiv za dpf filter/100e/..Nije tu stvar isplativosti,vec postoji drugi veliki problem..Mog prijatelja su navatali u De bez dpf,iskljucili ga iz saobracaja,i odrali mu kozu sa ledja,ne smem ni da kazem koliko para je dao za kaznu..Dakle ko putuje,makar i turisticki po tvrdom jezgru Eu,lako moze da mu prisedne..Zato tih 550 e ulaganja nista nije sta sve moze da te snadje..

Vlada

@Branko,vec sam dao odgovor Alexu da to nije bilo 350,vec 550e troska ..I sve je ok sto si napisao,sto se tice buducih kvarova..Medjutim,za sad koristim kvalitetne delove i ulja,i menjam ih po fabrickim normama..Ja sam od onih ljudi koje ne interesuje zarada od prodaje svog auta,vec mi je jedina vodilja da je auto pouzdan..Posle predjenih 300.0000 km auto mora da se proda,jer tada polako pocinjU prvi veci kvarovi..I ne znam zasto mislis da su benzinski motori jeftiniji za odrzavanje?I oni imaju svojih kvarova gde glava zaboli..Naravno pitanje je i kolika je kilometraza u pitanju,na godisnjem nivou..Ko prelazi 60-90.000 km i vise,taj mora da pravi racunicu..U toj kilometrazi,i plin i benzin stvaraju gadne kvarove..Zato treba prvo iskusiti na sopstvenom primeru,a onda davati proizvoljne ocene kao sto mnogi ovde rade..Ovo pricam generalno..Tako da,nemam nista protiv gasa i benzina,ali kad se saberu problemi,trenutno biram manji tj.dizel..Pa dokle traje...

Samo DPF

Jel ima neko DPF mozda za Mercedes 300d ili 123-ka '78 godina je?

Odgovori

Pijandurista

Ima bre u IMT-ovoj radnji za male pare, pase od modla 539 za svaki Mercedes.

Amos

Samo DPF imam ja dpf za oba vozila! Da ti saljem? 50 evra 0,5 kg, jel moze?

Joco

Postoji ali treda ga naci u nemackoj a ne u srbiji

Nevolem

Problem zagađenja životne sredine postoji i glupo je i veoma nezrelo ga je ignorisati. Stvari sa ekologijom idu sa lošeg na veoma opasno ubrzanim koracima. Problemi koji su gorući po tom pitanju su: industrija koju niko ne kontroliše po pitanju zagađenja (ili su kontrole protokolarnog tipa), zagađenje kroz grejanje na čvrsta goriva i naravno vozni park. Što se tiče prva dva to se lako rešava samo da dođu neki normalni ljudi na čelo država, to važi i za nas. Što se tiče ovog trećeg tu je problem: u fokusu su automobili ali niko ne spominje, avione, brodove, kamione, vojna transportna sredstva i ostalo što je van domašaja javnosti jer je to deo pokvarenog industrijskog sektora kojima je profit ispred svega. Rešenje i tu postoji a to je rešavanje javnog, masovnog prevoza koji bi značajno smanjio zagađenje a što se tiče ličnog prevoza rešenja su elektro vozila i vozila na čiste energente. Ljudi moraju da progledaju. Nema rezervne planete. Kakvo naseljavanje Marsa...

Odgovori

EURO 5

Pa sta znaci zabraniti euro 3 a ne i euro 4 ? Pa i euro 4 je kanturina stara citavih 15god !

Odgovori

Auto Servis Zmaj

Све то око загађења је лаж пласирана из амеерике у европу, циљ је да се направе код нас нуклеарне електране за производњу ел.енергије, а то отпадно гориво да складиштимо на нашој територији и да загадимо све око себе. Наравно они ће нам дати кредите да направимо нуклеарне електране, а у отплату ћемо им давати струју бесплатно. Нуклеарни отпад ће загадити европу, а највише србију и то њима одговара. Доказано је да је цо2 из ауспуха здрав за биљни свет јер биљке од цо2 праве кисеоник то смо учили још у основној школи. Још један разлог електроаутомобила је да се русији смањи продаја нафте и гаса коју продају европи. Гледајте мало даље од носа, отворите очи мало боље. Фабрике и оџаци загађују ваздух, а дизели не, јер све је пропаганда, ја возим само дизеле и тренутно имам ландкрузера 4.2

Odgovori

Zabraniti krseve odmah!

Prema podacima sajta "Airvisual", Beograd je danas, u 10,30, drugI najzagađeniji glavni grad u svetu, posle Pekinga. Indeks kvaliteta vazduha u BeogradU je 198, a u Pekingu 236. Treći je kineski grad Šenjang sa indeksom zagađenja 195, a na četvrom mestu Sarajevo sa 189. Skoplje je na osmom mestu sa indeksom kvaliteta vazduha 173.

srbske teorije zavere

Pa plin spada u ekoloski prihvatljiva goriva moj znalcu.

davor

Ja bi tebi za tog smrdljivog dizelasa uveo toliku taksu da je godinama ne mozes otplatiti

Dejan

Argumenti su ti donekle dobri, ali onda je iz tebe izbila rusofilija i ono srpsko inacenje, tako da si sam sebe diskreditovao. A to da je CO2 zdrav za biljni svet, malo je to komplikovanija prica nego sto ti mislis.

Bane

CIA, snajka, CIA...

Kvazi

Na udaru ce biti klasican dizelas iz uvoza euro 3 tj. izrabljena kanturina koja sa Zapada zavrsi u Srbiji sa pola milionceta na satu u proseku.

Odgovori

ŽARKO

Šta će biti sa motorciklima ako neko zna.

Odgovori

Polovni Automobili

Za sada nema promena, koliko nam je poznato.

Dejan

Motori i skuteri su dovoljno sahranjeni i sa postojecim pravilima i cenama registracije, tako da im nikakva druga ogranicenja ne trebaju...

Stefan

Moto Asocijacija Srbije i svi od 'organizatora' motoskupova su se prodali 'drzavi'...otvaranje pazi, zatvaranje moto sezone........toliki narod ored skupstinu na ulicu bre sa nasim krsevima na 2 tocka! Pozdrav Braći

pazite se prevaranta iz babusnice

Bilo bi ekstra da se od ove godine zabrani uvo euro 3 otpada,i bilo bi jos lepse kad bi ove godine poceli sa merenje m izduvnih gasova,nemogu vise a gledam ove dizelase sa crnim dimnim zavesama,truju nas svaki dan.

Odgovori

Bane

Slazem se sa tobom, ali pretera vise sa tim prevarantom iz babusnice.

Laban

Godinama sam vozio automobile iskljucivo na TNG. Uvek imam po 2-3 auta u porodici. Kada su uveli obavezan atest, rekoh, dobro, hajde da atestiram. Ali kada su posle dve godine (ako se dobro secam) izmenili propise, i ateste koji su mi vazili 10 ili vise godina (ne secam se tacno), proglasili ne vazecim, tada mi je puklo! Nisam hteo da se opet zamlacijem atestiranjem i budem dezurna ovca za šišanje. Prodao sam ta vozila, i od tada vozim iskljucivo dizele. Da nisu cackali sa atestom i raznim glupostina i nelogicnostima vezanim za to, jos uvek bih vozio na TNG.

Odgovori

Plin i samo plin

Atest je mala maca kad pocnu da mere izduvne gasove a ti moras kupiti nov katalizator,dpf filter...inace dpf filter za praistorisjki golf 3 je nekih 73 000.Ceo auto ne vredi toliko.

Branislav B

@ Plin i samo plin Vidi se da vozis na plin i samo plin.Da li ti znas sta je DPF i od kad je pocelo sa ugradjivanjem? DPF filter za golf 3? Prijatelju, tek golf 5 ima dpf filter, nema ga ni cetvorka cak. Raspitaj se malo bar pre nego sto komentarises. Da je skup, jeste, ali ga nema golf 3 svakako.

Nikad vise francuz i dizel

Ja sam 300e dao za dpf filter na Peugeot 206.Ove godine ide na prodaju.

Sajky

Plin i samo plin dali ti mislis da ces sa ugradjenim tng uredjajem preci izduve na tehnickom tek onako, olako? raspitaj se koji su kriterijumi za benzince i za plinase pa se onda nadmeci! Ti si kao i vecina koje poznajem, mislis kada kupis benzinca da si resio sve probleme ovoga sveta, a nemas pojma da su kod benzinskih motora daleko strozi kriterijumi izduvnih gasova.

Dejan

Ali se plin ipak isplati i danas. A pre 10-ak godina se isplatio mnogo mnogo vise. Onda su poceli malo po malo da povecavaju akcize, posto kad ljudi predju na plin i kupuju manje dizela i benzina, onda drzava dobija manje para od akciza i naravno da ce da podigne akcize na plin. Isto tako ce da bude i sa strujom. Zamislite da nekim cudom u roku od tri godine u Srbiji bude 30% elektricnih automobila. Sta mislite za koliko bi poskupela struja?

Bane

Iskljucivo dizele?Ja sam obrnuto uradio - upropastile me dizne, plivajuci, turbine, pumpe visokog pritiska, egr-ovi, dpf-ovi, grejaci, problemi kad je tezak minus, osetljiv na lose gorivo i da ne nabrajam dalje. Dobri su bili stari dizeli, a ovi novi samo u grob da te oteraju.

Vlada

@Bane,ti si upropascen jer si kupio star dizel automobil spreman za generalnu po svim pitanjima..I verujem da te taj auto zavio u crno kada su poceli kvarovi..To je tako,ali nazalost retko ko moze da zna dok ne dozivina sebi..Druga stvar je ta sto bi zeleli da vozimo nesto lepo,a realno nismo kadri za odrzavanje tog automobila..

DaDa

Ja nisam imao pojma da na Golf-u 3 postoji DPF filter?

Vlada

@Plin i samo plin..U redu je sto volis gas i to ti niko ne spori..Ali,pre nego sto napises neki komentar o dpf filteru cadji,raspitaj se prvo u koja vozila i kad su poceli da ugradjuju..Golf 3 i Golf 4 su auta u koji nisu ugradjivani filteri cadji/dpf/,jer tad nisu ni postojali..Tek od Golf 5 je pocela ugradnja..

Tadija

Suština je u tome da sam ekološki standard ne znači mnogo. Kao što je napisano, ništa ne znači to što je auto na papiru EURO 5 ili EURO 6 ako mu je skinut DPF filter, jer je to onda bukvalno EURO 0. Najvažnije je da se na samim tehničkim pregledima radi rigorozna kontrola izduvnih gasova, pa ako auto ne zadovoljava, ne može se registrovati bez obzira na standard i kraj priče. Ili imate novca da vozite ispravan automobil i propisno da ga održavate ili nemojte da vozite. Na kraju krajeva uvek se može kupiti neki automobil jeftiniji za održavanje, a koji pri tome zadovoljava ekološke norme. To su uglavnom manji benzinci novijh godišta ili čak i veći ako im se ugradi TNG. Samo treba biti realan i kupovati ono što se može održavati.

Odgovori

Ocki

Tadija sve se slazem sa tobom, i u pravu si sto se tice novijih benzinskih motora. Jedino sto se sa ugradnjom plina ne resavaju izduvi, jer se prilikom teh. pregleda mere izduvi i na jedno i na drugo gorivo!

Dejan

Upravo tako. Kad vidim pasata starog 5-6 godina kako bljuje crni dim, sve mi je jasno. A garantujem da zastava 101 iz 80-ih godina sa italijanskim motorom i ugradjenim plinom zagadjuje 30 puta manje od tog pasata.

Bane

Samo je problem u tome sto ce tehnicki da prolaze i oni bez DPF filtera. To je javna tajna, samo sto niko nece o tome da prica.

Vlada

@Dejan..Los si primer dao..Zastava sa italijanskim motorom ili bilo kojim,je zagadjivala 30x vise zbog olovnog benzina.Sam taj motor je zastareo,i opet mnogo vise zagadjuje cak i sa bezolovnim benzinom..Cak ni tng ne garantuje cistije izduvne gasove,pre svega zbog starosti i stanja motora..

yu standard

nema sekiracije ima u zemlji dosta automobila ,tako da ce se koristiti jos dugo<euro 3>,ovo sto imamo popravljacemo i 90 posto procice tehnicki ,i sam vozim automobile sa pocetka veka...

Odgovori

Dejan

To je ono sto oni ne mogu da shvate - sa tom zabranom mogu da postignu iskljucivo to da ce golfovi dvojke i zastave jos dugo, dugo da budu na ulicama umesto da se zamene za neki stilo, ksaru, 307-icu... Ali sta uopste kod nas ima logike.

Bane

A i ako ih ne budemo popravljali, pa se nekim ludilom prepolovi broj auta u Srbiji, pa drzava ne bude dobijala toliko para od goriva i registracije, mozemo slobodno da planiramo da PDV skoci na 35 posto.

Dejan

Ako zabrane, ja kupujem nov auto, ovako više ne ide... A sad idem da bacim peglu od muke.

Odgovori

Dejan 2

Ma da kupimo svi nove, da pocrkaju auto placevi :) :) :)

Bane

Ako se ti do sada nisi navikao na ovo gde zivis, nabacaces se toliko pegli da ces se pretvoriti u kost i kozu.